O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Google ma własny sposób na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody niezgodne z wytycznymi Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Czasami strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie są usuwane z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów Google.
Najskuteczniejszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest po prostu postępowanie zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez Google