Ściąganie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Jak działa filtr Google

Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem specjaliście.