Prowadzenie własnej witryny www wymaga jej skutecznego pozycjonowania w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla internautów i miała niezachwianą rangę. Czasami jednak firmowa strategia niesie ze sobą naruszenie zasad rzetelnego pozycjonowania i na stronę mogą zostać założone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jakie działania podjąć, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Czy filtry i bany Google są groźne dla portali w sieci?
Ban od Google stanowi najgorszy sposób sankcji, jakiemu może ulec witryna w sieci. Jest to całkowite wykasowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacząco komplikuje prowadzenie interesu. Po usunięciu witryny liczba naszych klientów drastycznie się obniży, gdyż 90% użytkowników stosuje tylko Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie witryny w wynikach przeglądania, co także negatywnie oddziałuje na klikalność portalu. Wyróżniamy stosowane bezpośrednio przez załogę Google filtry ręczne oraz generowane automatycznie przez profesjonalne systemy filtry algorytmiczne.
Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google nakładane są na przykład za stosowanie nadmiernej ilości odnośników kierujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby usunąć ban od Google należy najpierw zweryfikować jego podłoże. Pamiętajmy, żeby zlecić to profesjonalnej firmie SEO, która kompleksowo zajmie się z problemem. Proces może niestety przeciągać się nawet pół roku, należy więc uzbroić się w cierpliwość.