Poznaj dalsze szczegóły o private blog network.
By klient odnalazł twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz także zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i przydatne dla użytkownika informacje. Ale nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj stosowane jako jeden z punktów wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem należy przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN
PBNy rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie widoczne są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej telefon bądź e-mail, nazwa oraz adres. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Inna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte przeczytania teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie ze zdrowiem, inwestycjami i bieżącymi informacjami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO