Pawilony są przydatne w każdym przedsiębiorstwie z branży handlowej. Stanowią przedłużenie sklepu stacjonarnego lub też mogą być głównym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych imprez, a prócz tego, dzięki łatwemu montażowi i mobilności, używa się ich np. do handlu w miejscowościach letniskowych czy na sezonowych wyprzedażach. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, winien być właściwie dobrany do profilu działalności użytkownika. Na co zatem zwrócić uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
Producenci sprzedają rozmaite rodzaje przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z płyty obornickiej bądź drewna. Charakteryzują się stosunkowo szybkim montażem, aczkolwiek ich mobilność jest dużo mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich o wiele droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kas biletowych, portierni lub kiosków.
Pawilon handlowy – dlaczego warto go posiadać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przenoszony lub najważniejsza jest dla nas cena, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje cechuje spora trwałość, która jest wynikiem wykorzystania do ich produkcji wysokiej jakości tworzyw. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są szkielety, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowe pawilony handlowe, o ile będą należycie konserwowane, posłużą kilkanaście lat – nawet przy intensywnej eksploatacji.