Agencja SEO – zespół profesjonalistów

Więcej informacji o ofercie firm SEO

Przedsiębiorstwa lub właściciele stron internetowych, którzy pragną, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to podjęcie działań osobiście. Nie posiadając rozeznania w tematyce SEO i nie monitorując regularnie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – co najistotniejsze – skutecznie. Druga droga to utworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od kampanii Google Ads, programowania, projektowania graficznego oraz copywritingu, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Po czym rozpoznać doświadczoną firmę SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Co wziąć pod uwagę podczas poszukiwań firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych i reklamowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach posiadają zakładkę „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada przeczytać studia takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwikłać oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: pisze o harmonogramie prac na nadchodzące miesiące, ale także przekazuje raporty z ukończonych działań i ich efekty.

Kolejny liczący się aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w przeciągu 30 minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o kolejne dane o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach lub artykułach, które pragnie wypromować.

Opłata za wyniki – czy to korzystny system rozliczeń z agencją SEO?

Ostrożnie powinno się potraktować agencje SEO, które proponują umowę z rozliczeniem się za wypracowany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się wówczas, kiedy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 czy też Top10). To w dalszym ciągu często napotykany model rozliczeń, lecz wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt za pomocą łamania standardów ustalonych przez Google. Stale modyfikowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, dlatego solidna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do opłaty za działania agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu potrzebne są wyższe nakłady finansowe, żeby opracować dogłębny audyt SEO, a później wdrożyć wszystkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele niższe.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]